Službeni glasnik BiH, broj 12/21

Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine na osnovu člana 25. stav (1) tačka e), člana 42. stav (1) tačka d), a u vezi sa čl. 12., 14., 16. i 18. Zakona o konkurenciji ("Službeni glasnik BiH", br. 48/05, 76/07 i 80/09), rješavajući po Prijavi koncentracije privrednog subjekta ASA FINANCE d.d. Sarajevo, Bulevar Meše Selimovića br. 16, 71 000 Sarajevo, Bosna i Hercegovina, na 78. (sedamdesetosmoj) sjednici održanoj dana 31.12.2020. godine, donijelo je


RJEŠENJE








1. Ocjenjuje se dopuštenom koncentracija na tržištu pružanja usluga neživotnog osiguranja na području Bosne i Hercegovine, koja će nastati sticanjem pojedinačne kontrole privrednog subjekta ASA FINANCE d.d. Sarajevo nad privrednom subjektom Central Osiguranje d.d. Sarajevo, kupovinom (…)* 1% dionica.

2. Ovo Rješenje o koncentraciji se upisuje u Registar koncentracija.

3. Obavezuje se privredni subjekt ASA FINANCE d.d. Sarajevo da plati administrativnu taksu na Rješenje u iznosu od 5.000,00 KM u korist Budžeta institucija Bosne i Hercegovine.

4. Ovo Rješenje je konačno i bit će objavljeno u "Službenom glasniku BiH", službenim glasilima entiteta i Brčko distrikta Bosne i Hercegovine.

Obrazloženje


Konkurencijsko vijeće je dana 09.12.2020. godine pod brojem: UP 05-26-1-039-1/20 zaprimilo Prijavu koncentracije, privrednog subjekta ASA FINANCE d.d. Sarajevo, Bulevar Meše Selimovića br. 16, 71 000 Sarajevo (u daljem tekstu: ASA FINANCE ili Podnosilac prijave), radi namjere sticanja kontrole kupovinom većine dionica ili udjela osnovnog kapitala društva Central Osiguranje d.d., Džemala Bijedića br. 39, 71 000 Sarajevo (u daljem tekstu: Central Osiguranje ili Ciljno društvo).

Konkurencijsko vijeće je, u skladu sa članom 16. stav (4) Zakona dana 23.12.2020. godine, objavilo u dnevnim novinama Obavještenje o podnesenoj prijavi koncentracije (akt broj UP 05-26-1-039-2/20 od 22.12.2020. godine) (u daljem tekstu: Obavještenje), u kojem su objavljeni podaci o namjeravanoj koncentraciji, te su pozvane sve zainteresovane strane na dostavljanje pisanih komentara u vezi provođenja iste. Na predmetno Obavještenje nisu dostavljeni komentari.

Nakon kompletiranja Prijave Konkurencijsko vijeće je izdalo Potvrdu o kompletnoj i urednoj prijavi, u smislu člana 30. stav (3) Zakona o konkurenciji (u daljem tekstu: Zakona), akt broj UP 05-26-1-039-4/20 dana 29.12.2020. godine.

Podnosilac prijave je u skladu s članom 30. stav (2) Zakona naveo da učesnici koncentracije ne obavljaju djelatnost izvan teritorije BiH, te da namjeravanu koncentraciju neće prijavljivati nadležnim tijelima za konkurenciju izvan Bosne i Hercegovine.

Pravni osnov predmetne koncentracije je Pismo namjere u vezi s kupovinom dionica društva Central osiguranje d.d. Sarajevo, potpisano dana 07.12.2020. godine, te je Prijava podnesena u smislu člana 16. stav (2) Zakona o konkurenciji.

Konkurencijsko vijeće je u postupku ocjene dopuštenosti predmetne koncentracije utvrdilo slijedeće činjenice:

1. Učesnici koncentracije


Učesnici predmete koncentracije su privredni subjekti ASA FINANCE i Central Osiguranje.

1.1. ASA FINANCE (Podnosilac prijave)


Dioničarsko društvo za ekonomski, finansijski i pravni konsalting ASA FINANCE d.d. Sarajevo, skraćena oznaka ASA FINANCE d.d. Sarajevo, Bulevar Meše Selimovića br. 16, 71000 Sarajevo, registrovan kod Općinskog suda u Sarajevu pod matičnim registarskim brojem: 65-01-0884-08. Vlasnik (…)*% dionica u privrednom subjektu ASA FINANCE je privredni subjekat ASA INVEST d.o.o. Sarajevo. Pivredni subjekat ASA FINANCE pripada ASA grupaciji.

Pretežna registrovana djelatnost privrednog subjekta ASA FINANCE je savjetovanje u vezi sa poslovanjem i ostalim upravljanjem.

Privredni subjekat ASA FINANCE u Bosni i Hercegovini ima više povezanih privrednih subjekata i to: ASA KAPITAL d.o.o. Sarajevo, savjetovanje u vezi sa poslovanjem i ostalim upravljanjem (…)*% udjela; ASA GRADNJA d.o.o. Sarajevo, inženjering, građevinarstvo i promet nekretnina (…)*% udjela; ASA OSIGURANJE d.d. Sarajevo, djelatnost osiguranja, (…)*% udjela; ASA BANKA d.d. bankarska djelatnost, (…)*% udjela; BH TELECOM d.d. telekomunikacije, (…)* % udjela; BOSNALIJEK d.d. Sarajevo proizvodnja i prodaja lijekova, (…)* % udjela; BAMCARD d.d. Sarajevo ostale srodne računarske aktivnosti, (…)* % udjela; ZIF "prevent Invest" d.d. Sarajevo upravljanje investicionim fondovima, (…)*% udjela; DUF BLAGO, upravljanje investicionim fondovima, (…)*% udjela; ASA PBF d.o.o. Sarajevo ostale poslovne pomoćne uslužne djelatnosti, d.n. (…)*% udjela i Vakufska banka d.d. Sarajevo, bankarska djelatnost (…)*% udjela.

Privredni subjekat ASA Osiguranje d.d. Sarajevo ( u daljem tekstu: ASA Osiguranje), povezano društvo Podnosioca prijave, djeluje na tržištu pružanja usluga neživotnog osiguranja kao i Ciljno društvo.

Društvo za osiguranje ASA Osiguranje dioničarsko društvo Sarajevo, skraćeno ime ASA Osiguranje d.d. Sarajevo Trg međunarodnog prijateljstva br. 25, 71 000 Sarajevo, registrovano kod Općinskog suda u Sarajevu pod matičnim brojem subjekta upisa: 65-02-0001-07. Prema Registru vrijednosnih papira FBiH, vlasnici dionica u privrednom subjektu ASA Osiguranje su privredni subjekat ASA FINANCE sa (…)*%, privredni subjekat BOSNA RE d.d. Sarajevo sa (…)*% i ZIF "Prevent INVEST" d.d. Sarajevo sa (…)*%.

Pretežna registrovana djelatnost privrednog subjekta ASA Osiguranje je ostalo osiguranje, procjena rizika i šteta, ostale pomoćne djelatnosti u osiguranju i penzijskim fondovima.

1.2. Central Osiguranje (ciljno društvo)


Društvo za osiguranje Central Osiguranje dioničarsko društvo Sarajevo, skraćena oznaka firme Central Osiguranje d.d. Sarajevo, Džemala Bijedića 39, 71 000 Sarajevo, registrovano kod Općinskog suda u Sarajevu pod matičnim brojem subjekta upisa 65-02-0001-07. Prema Registru vrijednosnih papira FBiH, vlasnici dionica u privrednom subjektu Central Osiguranje su Visoka škola "CEPS-Centar za poslovne studije" Kiseljak sa (…)% udjela i Centar Gradnja d.o.o Široki Brijeg sa (…)*%.

Pretežna regostrovana djelatnost Ciljnog društva je ostalo osiguranje i procjena rizika i štete.

Central osiguranje posjeduje (…)*% dionica društva Altra d.d. Široki Brijeg, a osnovna djelatnost ovog društva je tehničko ispitivanje i analiza.

2. Pravni okvir ocjene koncentracije


Konkurencijsko vijeće je u provođenju postupka ocjene dopuštenosti koncentracije primijenilo odredbe Zakona, Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta ("Službeni glasnik BiH", broj 18/06 i 34/10), Odluke o definisanju kategorija dominantnog položaja ("Službeni glasnik BiH", broj 34/10) te Odluke o načinu podnošenja prijave i kriterija za ocjenu koncentracija privrednih subjekata ("Službeni glasnik BiH", broj 34/10).

Konkurencijsko vijeće, na osnovu člana 43. stav (7) Zakona, može koristiti sudsku praksu Evropskog suda i odluke Evropske komisije, kao i kriterije i standarde iz Uredbe Vijeća EK broj 139/2004 o kontroli koncentracije između privrednih subjekata, Obavještenje Evropske Komisije o konceptu koncentracija privrednih subjekata te Smjernice za ocjenu horizontalnih/vertikalnih koncentracija.

3. Pravni osnov i oblik koncentracije


Pravni osnov predmetne koncentracije je "Pismo namjere u vezi sa kupovinom dionica društva Central osiguranje d.d. Sarajevo" (u daljem tekstu: Pismo namjere) zaključeno dana 07.12.2020. godine između ASA FINANCE (Investitor), Visoka škola "CEPS-Centar za poslovne studije" Kiseljak (Prodavac 1) i Centar Gradnja d.o.o Široki Brijeg (Prodavac 2). Potpisivanjem Pisma namjere Investitor iskazuje svoju čvrstu namjeru da kupi (...)*% dionica Central Osiguranja od Prodavac, a prodavci iskazuju svoju čvrstu namjeru da Investitoru prodaju dionice Central Osiguranja u skladu sa potpisanim Ugovorom o kupovini dionica. (...)*.

Za svrhu provođenja namjeravane kupovine dionica Central Osiguranja od strane Investitora, Investitor i Prodavci (...)*. Pregovori oko zaključenja kupoprodajnog ugovora koji se odnosi na kupovini dionica, će se nastaviti po prijemu odobrenja koncentracije od strane Konkurencijskog vijeća.

Prema podacima iz Prijave, nakon provođenja predmetne koncentracije, vlasnici dionica Central Osiguranja će biti ASA FINANCE sa (...)*% i CEPS-Centar za poslovne studije Kiseljak sa (...)*%.

Pravni oblik koncentracije predstavlja sticanje kontrole ili prevladavajućeg uticaja jednog, odnosno više privrednih subjekata nad drugim, odnosno nad više drugih privrednih subjekata ili dijelom drugog privrednog subjekta, odnosno dijelovima drugih privrednih subjekata i to kupovinom većine dionica, u smislu člana 12. stav (1) tačka b) podtačka 1. Zakona.

4. Obaveza prijave koncentracije


Obaveza prijave koncentracije privrednih subjekata, u smislu člana 14. stav (1) tačke a) i b) Zakona, postoji ako ukupni godišnji prihodi učesnika koncentracije ostvareni prodajom roba i/ili usluga na svjetskom tržištu iznose 100.000.000,00 KM, po završnom računu u godini koja je prethodila predmetnoj koncentraciji, i da ukupan prihod svakog od najmanje dva privredna subjekta učesnika koncentracije ostvaren prodajom roba i/ili usluga na tržištu Bosne i Hercegovine iznosi najmanje 8.000.000,00 KM, ili ako je zajednički tržišni udio učesnika koncentracije na relevantnom tržištu veći od 40,0%.

U skladu sa članom 2. stav (1) tačka b) Odluke o načinu podnošenja prijave i kriterijima za ocjenu koncentracija privrednih subjekata, učesnici koncentracije sa sjedištem i prebivalištem u Bosni i Hercegovini su obavezni prijaviti namjeravanu koncentraciju ukoliko su ispunjeni uslovi iz člana 14. stav (1) tačka b) Zakona.

Ukupni godišnji prihodi privrednih subjekata učesnika koncentracije (i njihovih povezanih privrednih subjekata), na dan 31.12.2019. godine:

Tabela br.1

 

ASA Grupacija

ASA Finance

ASA Osiguranje*

Central Osiguranje*

BiH

(...)*

(...)*

(...)*

(...)*

Svijet

(...)*

(...)*

(...)*

(...)*

 



*Napomena: podnosilac Prijave je naveo da je obračun prihoda ASA Osiguranja i Central Osiguranja izvršen u skladu sa članom 15. Zakona o konkurenciji

Obzirom da Podnosilac prijave nije direktno prisutan na tržištu pružanja usluge neživotnog osiguranja u BiH, nego preko svog povezanog društva ASA Osiguranje u kojem ima učešće od (...)*%, dostavljeni su prihodi za privredni subjekat ASA Osiguranje.

Prema navedenim podacima (Tabela 1.) privredni subjekti učesnici koncentracije ispunjavaju uslove ukupnog godišnjeg prihoda, iz člana 14. stav (1) tačka b) Zakona.

5. Relevantno tržište koncentracije


Relevantno tržište koncentracije, u smislu člana 3. Zakona, te čl. 4. i 5. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta, čini tržište određenih proizvoda/usluga koje su predmet obavljanja djelatnosti na određenom geografskom tržištu.

Prema odredbi člana 4. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta u proizvodnom smislu, relevantno tržište obuhvata sve proizvode i/ili usluge koje potrošači i/ili korisnici smatraju međusobno zamjenjivim, pod prihvatljivim uslovima, imajući u vidu posebno njihove bitne karakteristike, kvalitet, uobičajenu namjenu, način upotrebe, uslove prodaje i cijene.

Prema članu 5. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta, relevantno tržište u geografskom smislu obuhvata cjelokupnu ili dio teritorije Bosne i Hercegovine na kojoj privredni subjekt djeluje u prodaji i/ili kupovini relevantnog proizvoda pod jednakim ili dovoljno ujednačenim uslovima i koji to tržište bitno razlikuje od uslova tržišne konkurencije na susjednim geografskim tržištima.

U prijavi se navodi da je osnovna djelatnost ASA FINANCE d.d. je savjetovanje u vezi sa poslovanjem i ostalim upravljanjem prema Obavještenju o razvrstavanju pravnog lica prema klasifikaciji djelatnosti, dok se Ciljno društvo zapravo bavi poslovima osiguranja, i to isključivo uslugama neživotnog osiguranja, a svoje usluge pruža na cijeloj teritoriji Bosne i Hercegovine.

Iz navedenog se vidi da učesnici koncentracije posluju na različitim tržištima, da u njihovom poslovanju nema međusobnog preklapanja, te zbog toga Podnosilac prijave smatra da relevantno tržište predstavlja tržište usluga koje pruža Ciljno društvo tj. tržište pružanja usluga neživotnog osiguranja.

ASA FINANCE d.d. Sarajevo nije direktno prisutna na relevantnom tržištu pa samim time nema razvijenu mrežu distribucije i maloprodaje proizvoda i usluga na relevantnom tržištu iz oblasti proizvoda i usluga koje pruža Central Osiguranje d.d. kao ciljno društvo ove transakcije.

ASA Osiguranje d.d. Sarajevo, kao povezano društvo Podnosioca prijave prisutno je na relevantnom tržištu, pa je Podnosilac prijave putem ovog društva indirektno prisutan na relevantnom tržištu.

ASA Osiguranje d.d. je domaće osiguravajuće društvo koje u svojoj ponudi ima kompletnu paletu proizvoda neživotnog osiguranja - osiguranje osoba, vozila, osiguranje od odgovornosti i osiguranje imovine. Sjedište društva je u Sarajevo, a poslovno - prodajna mreža je izgrađena putem podružnica koje su raspoređene na čitavoj teritoriji Bosne i Hercegovine, ukupno 13 podružnica. Podružnice su registrovane u skladu sa zakonima BiH i nalaze se u slijedećim gradovima BiH: Sarajevo-Novi Grad, Banja Luka, Prijedor, Doboj, Bijeljina, Istočno Sarajevo, Zenica, Mostar, Tuzla, Bihać, Travnik, Goražde i Brčko. U sklopu pojedinih podružnica formirane su i poslovnice, putem kojih ASA Osiguranje također vrši prodaju svojih usluga.

Central Osiguranje d.d. je svoju prodajnu mrežu razvilo putem podružnica registrovanih u skladu sa zakonima BiH i iste su registrovane u slijedećim gradovima BiH: Sarajevo (sjedište društva), Bihać (4 podružnice), Banja Luka, Bosanska Krupa, Brčko, Bugojno (3 podružnice) Busovača (2 podružnice), Busovača, Cazin, Čapljina, Čitluk, Doboj Istok, Doboj Jug, Goražde, Gornji Vakuf - Uskoplje (2 podružnice), Gračanica, Gradačac, Grude, Hadžići, Ilidža, Jablanica, Jajce, Jelah, Kakanj (2 podružnice), Kiseljak (2 podružnice), Ključ, Livno, Ljubuški, Maglaj, Mostar (2 podružnice), Novi Travnik, Odžak, Orašje, Posušje, Prozor – Rama, Sanski Most, Sarajevo (3 podružnice), Stolac, Široki Brijeg, Tomislavgrad, Travnik, Turbe (Travnik), Tuzla, Visoko (2 podružnice), Vitez (2 podružnice), Zavidovići, Zenica (3 podružnice) i Žepče. Pored navedenih podružnica, postoji i 16 poslovnih jedinica/prodajnih šaltera putem kojih Ciljno društvo vrši prodaju svojih usluga.

U skladu sa navedenim, Podnosilac prijave relevantnim geografskim tržištem smatra tržište Bosne i Hercegovine.

Zbog svega navedenog kao relevantno tržište predmetne koncentracije uzeto je tržište pružanja usluga neživotnog osiguranja na području Bosne i Hercegovine.

Podnosilac prijave je za potrebe analize tržišta pružanja usluga neživotnog osiguranja koristio podatke Agencije za osiguranje u Bosni i Hercegovini koja osigurava i vodi sve relevantne podatke o cjelokupnom tržištu osiguranja u Bosni i Hercegovini.

Procjena tržišnog učešća učesnika koncentracije i njihovih konkurenata na dan 31.12.2019. godine u kategoriji neživotna osiguranja, prema podacima Agencije za osiguranje BiH:

Tabela br. 2

Red. broj

Naziv društva

Ostvarena premija (KM)

Tržišni udio (%)

1.

Adriatic osiguranje d.d.

63.841.584

10,56

2.

Sarajevo osiguranje d.d.

63.119.444

10,44

3.

Uniqa osiguranje d.d.

27.198.169

4,50

4.

Euroherc osiguranje d.d.

62.084.184

10,27

5.

Grawe osiguranje d.d.

26.463.380

4,38

6.

Croatia osiguranje d.d.

42.983.360

7,11

7.

Triglav osiguranje d.d.

32.536.931

5,38

8.

Central osiguranje d.d.

38.222.643

6,32

9.

Vienna osiguranje d.d.

418.266

0,07

10.

ASA osiguranje d.d.

31.928.546

5,28

11.

Wiener osiguranje a.d.

28.444.301

4,71

12.

Dunav osiguranje a.d.

23.227.107

3,84

13.

Osiguranje Aura a.d.

23.481.473

3,89

14.

Drina osiguranje a.d.

23.448.281

3,88

15.

Grawe osiguranje a.d.

20.014

0,00

16.

Nešković osiguranje a.d.

16.937.270

2,80

17.

Brčko osiguranje d.d.

15.811.621

2,62

18.

Atos osiguranje a.d.

15.362.956

2,54

19.

Mikrofin osiguranje a.d.

11.289.298

1,87

20.

Triglav osiguranje a.d.

11.185.084

1,85

21.

Osiguranje Garant d.d.

10.619.160

1,76

22.

Euros osiguranje a.d.

10.583.654

1,75

23.

Camelija osiguranje d.d.

9.467.531

1,57

24.

Premium osiguranje a.d.

7.345.465

1,22

25.

Krajina osiguranje a.d.

4.463.153

0,74

26.

SAS - Super P osiguranje a.d

3.860.700

0,64

 

UKUPNO

604.343.574

100,00

 

Učesnici koncentracije (8+10)

70.151.189

11,61

 



Izvor: Agencija za osiguranje BiH

6. Ocjena koncentracije


Prema opisu izvršenih ili namjeravanih ulaganja u razvoju učesnika koncentracije Podnosilac prijave navodi da ASA FINANCE kupovinom većinskog paketa dionica u Ciljnom društvu ima namjeru da stekne većinski udio u istom, te da u periodu nakon sticanja kontrole izvrši analizu rada, radnih procesa, prihoda i rashoda Ciljnog društva, te da poslovanje ciljnog društva uskladi sa principima poslovanja i ciljevima ASA Grupacije općenito.

Krajnji cilj je kupovina svih dionica Central Osiguranja i spajanje/pripajanje sa ASA Osiguranja d.d. Sarajevo. Obzirom da je Podnosilac prijave putem svog povezanog društva ASA Osiguranje prisutan na ovom relevantnom tržištu, planirano je da se provođenjem ove koncentracije postojeća poslovna mreža proširi i ojača, da se izvrši optimizacija kontrole procesa upravljanja i rukovođenja, te da se vrši implementacija strateškog plana razvoja i jačanje pozicije društva na tržištu osiguranja općenito. Osmišljenom politikom upravljanja želi se postići razvoj i unapređenje svih poslovnih procesa, inovacije u cilju proširenja tržišnog djelovanja i učešća kroz nove investicije u razvoj prodajne mreže, sve u svrhu povećanja efikasnosti poslovanja, kao i po potrebi prijem novih zaposlenika ili razvoj postojećih sa fokusom na stručni kadar radi povećanja konkurentnosti na tržištu.

Podnosilac prijave kao razloge kojima se koncentracija pravno i ekonomski obrazlaže navodi da prema podacima Agencije za osiguranje u BiH, zaključno sa 31.12.2019. godine, kao i u prethodnoj godini, u sektoru osiguranja Bosne i Hercegovine poslovalo je 26 društava za osiguranje i jedno društvo za reosiguranje. Od 26 društava za osiguranje, 16 društava se bavilo isključivo neživotnim osiguranjem, dok su ostalih deset društava bila aktivna u poslovima i životnog i neživotnog osiguranja. Ukupna bruto zaračunata premija u sektoru osiguranja Bosne i Hercegovine u 2019. godini je iznosila 762.780.531 KM, od čega je premija neživotnog osiguranja iznosila 604.343.574 KM, a premija životnog osiguranja 158.436.957 KM. U ukupnom poretku društava za osiguranje koja su poslovala u Bosni i Hercegovini u 2019. godini, prema iznosu ukupne premije, Adriatic osiguranje d.d. zauzima prvo mjesto s ukupnom premijom u iznosu od 68.450.802 KM. Drugo mjesto zauzima Sarajevo osiguranje d.d. s ukupnom premijom od 67.295.992 KM, treće mjesto Uniqa osiguranje d.d. s ukupnom premijom od 63.333.054 KM, nakon koga slijede Euroherc osiguranje d.d. s ukupnom premijom od 62.084.184 KM i Grawe osiguranje d.d. s ukupnom premijom u iznosu od 54.879.218 KM. Mjereno Herfindahl Hirschman–ovim indeksom koncentracije tržišta, nivo konkurencije na tržištu životnog osiguranja u Bosni i Hercegovini je u 2019. godini bio umjeren. S druge strane, tržište neživotnog osiguranja kao i tržište ukupnog osiguranja, odnosno tržište životnog i neživotnog osiguranja se u 2019. godini odlikovalo visokim nivoom konkurencije. Drugim riječima, bosanskohercegovačko tržište osiguranja je nekoncentrisano tržište na kojem je prisutan veliki broj osiguravajućih društava približno iste veličine.

Podnosilac prijave je na tržištu osiguranja u BiH prisutan putem svog povezanog društva ASA Osiguranje. Obzirom da je strateško opredjeljenje Podnosioca prijave (...)*.

Ostali efekti koje bi ova koncentracija trebala imati i koje Podnosilac prijave očekuje sticanjem kontrole nad Ciljnim društvom, a kasnije i spajanja/pripajanja sa ASA Osiguranje d.d. Sarajevo, jesu da se kroz (...)*, eliminiranja geografskog dupliciranja, te smanjenja i unapređenje strukture troškova izvora finansiranja ostvari uvećanje dobiti, tržišnog učešća i omogućava dalji rast i razvoj ishodnog društva.

Obzirom da usluge neživotnog osiguranja u BiH pruža 26 osiguravajućih društava, od kojih tri u 2019. godini ostvaruju tržišni udio od preko 10% na relevantnom tržištu (Adriatic osiguranje d.d., Euroherc osiguranje d.d. i Sarajevo osiguranje d.d.), Podnosilac prijave smatra da provođenjem predmetne koncentracije neće doći do narušavanja tržišne konkurencije na relevantnom tržištu. Naprotiv, struktura tržišta i pojedinačna tržišna snaga učesnika na relevantnom tržištu ukazuju upravo suprotno, da provođenjem ove koncentracije dolazi do jačanja konkurencije na način da će Podnosilac prijave nakon provođenja koncentracije imati veću tržišnu snagu i povećane izglede da uspješno konkuriše pomenutim najvećim osiguravajućim društvima.

U opisu i detaljnom obrazloženju očekivanih pogodnosti koje će nastati provođenem koncentracije sa stanovišta potrošača navodi se da je jedan od ključnih ciljeva Podnosioca prijave za Ciljno društvo da nastoji smanjiti troškove poslovanja, optimizirati radne procese, te ponuditi raznovrsnije usluge po povoljnijim uslovima u odnosu na konkurente. Provođenjem predmetne koncentracije doći će do povećanja broja prodajnih mjesta i bolje geografske pokrivenosti, što za rezultat ima višestruke koristi za krajnje korisnike usluge. S jedne strane, usluge osiguranja će korisnicima biti lakše i bolje dostupne, a i sam nivo usluge će biti poboljšan u više segmenata kao npr. informisanje i kupovina proizvoda osiguranja, a veći broj lokacija ujedno povećava i efikasnost prilikom prijave, procjene, obrade i isplate šteta. Nadalje, provođenjem koncentracije doći će do spajanja i povećanja baza podataka u odnosu premije osiguranja i šteta u Bosni i Hercegovini, što će biti od koristi pri redizajniranju postojećih proizvoda ali i uvođenju novih, te će omogućiti ponudu proizvoda prilagođenijih potrebama i rizicima domaćih korisnika, a benefite će imati upravo krajnji korisnici, jer će dobiti ponudu potrebnih usluga po optimiziranim cijenama.

Konkurencijsko vijeće je u skladu sa članom 17. Zakona izvršilo analizu naprijed navedenih relevantnih podataka (Tabela br. 2), te utvrdilo da će nakon provođenja predmetne koncentracije, tržišno učešće učesnika biti 11,61%, odnosno predmetna koncentracije neće dovesti do stvaranja dominantnog položaja učesnika koncentracije. Analizom tržišta pružanja usluga neživotnog osiguranja na području Bosne i Hercegovine, utvrđeno je da postoji značajan broj konkurenata sa približno istom tržišnom snagom, te ni jedan od njih nema dominantan položaj na ovom tržištu.

Obzirom da predmetnom koncentracijom neće doći do promjene strukture relevantnog tržišta jačanjem niti stvaranja dominantnog položaja njenih učesnika, samim tim ova koncentracija neće dovesti do negativnih efekata na ostale stvarne i potencijalne konkurente.

Konkurencijsko vijeće je Obavještenjem o podnesenoj prijavi koncentracije, pozvalo sve zainteresovane strane da iznesu mišljenje ili primjedbu na koncentraciju koja će se desiti. Imajući u vidu činjenicu da pored učesnika koncentracije na utvrđenim relevantnim tržištima postoji konkurencija koja nije zanemariva, te da se niko od konkurenata nije oglasio na Obavještenje, Konkurencijsko vijeće smatra da je to još jedan od pokazatelja da provođenje predmetne koncentracije na tržištu ne izaziva zabrinutost konkurenata o eventualnim negativnim efektima predmetne koncentracija na tržište kao i na stvarnu i potencijalnu konkurenciju.

S tim u vezi, Konkurencijsko vijeće je utvrdilo da predmetna koncentracija ne sprječava, ne ograničava niti narušava tržišnu konkurenciju na relevantnom tržištu pružanja usluga neživotnog osiguranja na području Bosne i Hercegovine, pa je odlučilo kao u dispozitivu ovog Rješenja.

7. Administrativna taksa


Podnosilac prijave na ovo Rješenje, u skladu sa članom 2. stav (1) tarifni broj 107. tačka d) pod 1) Odluke o visini administrativnih taksi u vezi s procesnim radnjama pred Konkurencijskim vijećem ("Službeni glasnik BiH", broj 30/06, 18/11 i 75/18), je dužan platiti administrativnu taksu u ukupnom iznosu od 5.000,00 KM u korist Budžeta institucija Bosne i Hercegovine.

Podnosilac prijave je dužan dokaz o obavljenoj uplati administrativne takse dostaviti prije ili prilikom preuzimanja ovog rješenja, u skladu sa članom 3. st. (1) i (2) pod b) Odluke o visini administrativnih taksi u vezi sa procesnim radnjama pred Konkurencijskim vijećem.

U slučaju da Podnosilac prijave ne izvrši uplatu administrativne takse, Konkurencijsko vijeće će putem Pravobranilaštva Bosne i Hercegovine zatražiti prisilnu naplatu iste.

8. Pouka o pravnom lijeku


Protiv ovog Rješenja nije dozvoljena žalba.

Nezadovoljna strana može pokrenuti upravni spor pred sudom Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana prijema, odnosno objave ovog Rješenja.

Broj UP 05-26-1-039-6/20
31. decembra 2020. godine
Sarajevo


Predsjednik
Dr. Stjepo Pranjić, s. r.

1 (...)*- podaci predstavljaju poslovnu tajnu

Pretplatnici imaju dodatne pogodnosti. Ukoliko ste već pretplatnik, prijavite se! Ukoliko niste pretplatnik, registrirajte se!