Službeni glasnik BiH, broj 49/24
Ovaj akt nije unešen na bosanskom jeziku.
Na osnovu člana 15. Zakona o Upravi za indirektno oporezivanje ("Službeni glasnik BiH", broj 89/05) i člana 61. stav 2. Zakona o upravi ("Službeni glasnik BiH", br. 32/02, 102/09 i 72/17), direktor Uprave za indirektno oporezivanje donosi
UPUTSTVO
O POSTUPKU IZDAVANJA UVJERENJA O ČINJENICAMA O KOJIMA UPRAVA ZA INDIREKTNO OPOREZIVANJE VODI SLUŽBENU EVIDENCIJU
DIO PRVI - OPĆE ODREDBE
Član 1.
(Predmet)
Ovim uputstvom propisuje se način i postupak izdavanja uvjerenja o činjenicama o kojima Uprava za indirektno oporezivanje (u daljnjem tekstu: UIO) vodi službenu evidenciju i to:
a) uvjerenja da lice ima ili nema dospjelu neizmirenu obavezu po osnovu indirektnih poreza, ostalih prihoda i taksi,
b) uvjerenja da lice nije ili jeste upisano u Jedinstveni registar obveznika indirektnih poreza,
c) uvjerenja o izvršenom uvozu i/ili izvozu,
d) uvjerenja s detaljnom specifikacijom dugovanja, sankcija ili obaveza po osnovu indirektnog poreza.
Član 2.
(Upotreba izraza u muškom ili ženskom rodu)
Riječi koje su radi preglednosti u ovom uputstvu navedene u jednom rodu bez diskriminacije odnose se i na muški i na ženski rod.
Član 3.
(Pravni osnov)
Izdavanje uvjerenja o činjenicama o kojima UIO vodi službenu evidenciju regulirano je:
a) odredbama čl. 7. stav (1) tačka n) i 22. stav (1) tačka m) Zakona o Upravi za indirektno oporezivanje ("Službeni glasnik BiH", broj 89/05),
b) odredbom člana 19. stav (2) Zakona o postupku prinudne naplate indirektnih poreza ("Službeni glasnik BiH", br. 89/05 i 62/11) i
c) odredbom člana 162. stav (1) Zakona o upravnom postupku ("Službeni glasnik BiH", br. 29/02, 12/04, 88/07, 93/09, 41/13 i 53/16).
Član 4.
(Definicija)
(1) Izrazi korišteni u ovom uputstvu imaju sljedeće značenje:
a) "podnosilac zahtjeva" je fizičko lice (preduzetnik ili građanin), pravno lice i udruženje lica koje nema zakonski status pravnog lica ali mu je prema važećim propisima priznata sposobnost preduzimanja određenih pravnih radnji, koje traži da mu se izda uvjerenje o činjenicama o kojima UIO vodi službenu evidenciju,
b) "obaveze po osnovu indirektnih poreza, ostalih prihoda i taksi" su indirektni porezi propisani članom 1. stav (2) Zakona o sistemu indirektnog oporezivanja u Bosni i Hercegovini ("Službeni glasnik BiH", br. 44/03, 52/04, 34/07, 4/08, 49/09, 32/13 i 91/17) i ostali prihodi i takse propisani članom 1. stav (3) Zakona o uplatama na Jedinstveni račun i raspodjeli prihoda ("Službeni glasnik BiH", br. 55/04, 34/07, 49/09 i 91/17),
c) "e-Portal" je servis za korištenje elektronskih usluga koje pruža UIO.
(2) Drugi izrazi koji se koriste u ovom uputstvu, a kojima nije određeno značenje ovim uputstvom, imaju značenje koje im je određeno zakonima iz oblasti indirektnog oporezivanja.
DIO DRUGI - UVJERENJE O ČINJENICAMA О KOJIMA UIO VODI SLUŽBENU EVIDENCIJU
POGLAVLJE I - ZAJEDNIČKE ODREDBE
Član 5.
(Zahtjev)
(1) Zahtjev za izdavanje uvjerenja o činjenicama o kojima UIO vodi službenu evidenciju mora sadržavati podatke potrebne za izdavanje uvjerenja.
(2) Podnosilac zahtjeva odgovoran je za tačnost podataka navedenih u zahtjevu.
(3) Kada zahtjev u ime podnosioca zahtjeva podnosi njegov ovlašteni zastupnik, uz zahtjev se prilaže original ili ovjerena fotokopija ovlaštenja o zastupanju.
Član 6.
(Evidencija)
Organizaciona jednica nadležna za izdavanje uvjerenja vodi evidenciju primljenih zahtjeva i izdatih uvjerenja, u skladu sa propisima o uredskom poslovanju.
POGLAVLJE II - UVJERENJE DA LICE IMA ILI NEMA DOSPJELU NEIZMIRENU OBAVEZU PO OSNOVU INDIREKTNIH POREZA, OSTALIH PRIHODA I TAKSI
Član 7.
(Podnošenje zahtjeva)
(1) Zahtjev za izdavanje uvjerenja da lice ima ili nema dospjelu neizmirenu obavezu po osnovu indirektnih poreza, ostalih prihoda i taksi podnosi se Odsjeku za poslovne usluge regionalnog centra nadležnog prema mjestu prebivališta ili sjedišta podnosioca zahtjeva, na obrascu čiji je izgled i sadržaj propisan u Prilogu 1. koji je sastavni dio ovog uputstva.
(2) Zahtjev iz stava (1) ovog člana podnosi se:
a) neposrednom predajom pisanog zahtjeva pisarnici regionalnog centra,
b) dostavljanjem pisanog zahtjeva putem pošte ili
c) predajom zahtjeva putem e-Portala.
Član 8.
(Postupanje Odsjeka za poslovne usluge )
(1) Nakon prijema zahtjeva iz člana 7. ovog uputstva Odsjek za poslovne usluge vrši provjeru formalne ispravnosti zahtjeva i ako utvrdi da isti nije uredan poziva podnosioca zahtjeva da zahtjev uredi u roku od pet dana od prijema poziva.
(2) Kada utvrdi da je zahtjev uredan Odsjek za poslovne usluge vrši provjeru da li lice ima ili nema dospjelu a neizmirenu obavezu po osnovu indirektnih poreza, ostalih prihoda i taksi u službenoj evidenciji UIO i to u poreznom informacionom podsistemu, informacionom sistemu ostalih prihoda, carinskom informacionom podsistemu i registru novčanih kazni i prekršajnih evidencija.
(3) Provjera iz stava (2) ovog člana vrši se na dan izdavanja uvjerenja.
(4) Ako je jedinstveni identifikacioni broj podnosioca zahtjeva koji dodjeljuje nadležna porezna uprava entiteta ili Brčko distrikta Bosne i Hercegovine različit od identifikacionog broja koji dodjeljuje UIO, provjera se vrši za oba broja.
(5) Ako je podnosilac zahtjeva strano fizičko lice Odsjek za poslovne usluge vrši provjeru u registru novčanih kazni i prekršajnih evidencija, kako bi se utvrdilo da li je tom licu dodijeljen identifikacioni broj na osnovu kojeg se vrši provjera iz stava (2) ovog člana.
(6) Uvjerenje se izdaje u roku od pet dana od dana prijema urednog zahtjeva.
(7) Podnosiocu zahtjeva kojem је rješenjem UIO odobreno odgođeno plaćanje indirektnih poreza, ostalih prihoda i taksi ili plaćanje istih u ratama a koji je izmirio rate dospjele za plaćanje do dana provjere iz stava (2) ovog člana, Odsjek za poslovne usluge izdaje uvjerenje da nema dospjelu neizmirenu obavezu po osnovu indirektnih poreza, ostalih prihoda i taksi uz obavezno navođenje broja i datuma rješenja o odgođenom plaćanju, iznosu rate i ukupnog duga.
(8) Informaciju iz stava (7) ovog člana Odsjeku za poslovne usluge dostavlja organizaciona jedinica koja je odobrila odgođeno plaćanje obaveza.
Član 9.
(Stečaj, likvidacija ili restrukturiranje)
Ako se zahtjev iz člana 7. ovog uputstva podnosi u svrhu otvaranja postupka restrukturiranja, likvidacionog ili stečajnog postupka, Odsjek za poslovne usluge dužan je, putem elektronske pošte, najkasnije do dana izrade uvjerenja, o podnesenom zahtjevu obavjestiti rukovodioca Grupe za reviziju i kontrolu ili Grupe za kontrolu velikih poreznih obveznika, te rukovodioca Grupe za povrat, knjigovodstveno praćenje i analizu, Grupe za kontrolu registracijskih i deregistracijskih postupaka, Grupe za prinudnu naplatu, Odsjeka za carinske poslove u svakom regionalnom centru i rukovodioca Odsjeka za kontrolu.
POGLAVLJE III - UVJERENJE DA LICE NIJE ILI JESTE UPISANO U JEDINSTVENI REGISTAR OBVEZNIKA INDIREKTNIH POREZA
Član 10.
(Podnošenje zahtjeva)
(1) Zahtjev za izdavanje uvjerenja da lice nije ili jeste upisano u Jedinstveni registar obveznika indirektnih poreza podnosi se Odsjeku za poreze regionalnog centra nadležnog prema mjestu prebivališta ili sjedišta podnosioca zahtjeva, na obrascu čiji je izgled i sadržaj propisan u Prilogu 2. koji je sastavni dio ovog uputstva.
(2) Zahtjev iz stava (1) ovog člana podnosi se:
a) neposrednom predajom pisanog zahtjeva na pisarnici regionalnog centra ili
b) slanjem pisanog zahtjeva putem pošte.
Član 11.
(Postupanje Odsjeka za poreze)
(1) Nakon prijema zahtjeva iz člana 10. ovog uputstva Odsjek za poreze vrši provjeru formalne ispravnosti zahtjeva i ako utvrdi da isti nije uredan, poziva podnosioca zahtjeva da zahtjev uredi u roku od pet dana od dana prijema poziva.
(2) Kada utvrdi da je zahtjev uredan Odsjek za poreze, na osnovu podataka sadržanih u zahtjevu, vrši provjeru u Jedinstvenom registru obveznika indirektnih poreza.
(3) Provjera iz stava (2) ovog člana vrši se na dan izdavanja uvjerenja.
(4) Uvjerenje se izdaje u roku od pet dana od dana podnošenja urednog zahtjeva.
POGLAVLJE IV - UVJERENJE O IZVRŠENOM UVOZU I/ILI IZVOZU
Član 12.
(Podnošenje zahtjeva)
(1) Zahtjev za izdavanje uvjerenja o izvršenom uvozu i/ili izvozu podnosi se Sektoru za informacione tehnologije, na obrascu čiji je izgled i sadržaj propisan u Prilogu 3. koji je sastavni dio ovog uputstva.
(2) Zahtjev iz stava (1) ovog člana podnosi se:
a) neposrednom predajom pisanog zahtjeva pisarnici Središnjeg ureda ili
b) slanjem pisanog zahtjeva putem pošte.
Član 13.
(Postupanje Sektora za informacione tehnologije)
(1) Nakon prijema zahtjeva iz člana 12. ovog uputstva Sektor za informacione tehnologije vrši provjeru formalne ispravnosti zahtjeva, i ako utvrdi da isti nije uredan poziva podnosioca da zahtjev uredi u roku od pet dana od dana prijema poziva.
(2) Kada utvrdi da je zahtjev uredan Sektor za informacione tehnologije, na osnovu podataka sadržanih u zahtjevu, vrši provjeru carinskih deklaracija evidentiranih kroz carinski informacioni podsistem za traženi vremenski period.
(3) Provjera iz stava (2) ovog člana vrši se na dan izdavanja uvjerenja.
(4) Uvjerenje se izdaje u roku od pet dana od dana podnošenja urednog zahtjeva.
POGLAVLJE V - UVJERENJE SA DETALJNOM SPECIFIKACIJOM DUGOVANJA, SANKCIJA ILI OBAVEZE PO OSNOVU INDIREKTNOG POREZA
Član 14.
(Podnošenje zahtjeva)
(1) Zahtjev za izdavanje uvjerenja sa detaljnom specifikacijom dugovanja, sankcija ili obaveze po osnovu indirektnog poreza podnosi se Sektoru za poslovne usluge, na obrascu čiji je izgled i sadržaj propisan u Prilogu 4. koji je sastavni dio ovog uputstva.
(2) Zahtjev iz stava (1) ovog člana može podnijeti dužnik kao i lice koje namjerava sljedništvom preuzeti privrednu djelatnost dužnika kao pravnog prethodnika uz njegovu suglasnost.
(3) Zahtjev iz stava (1) ovog člana podnosi se:
a) neposrednom predajom pisanog zahtjeva pisarnici Središnjeg ureda ili
b) slanjem pisanog zahtjeva putem pošte.
Član 15.
(Postupanje Sektora za poslovne usluge)
(1) Nakon prijema zahtjeva iz člana 14. ovog uputstva Sektor za poslovne usluge vrši provjeru formalne ispravnosti zahtjeva i ako utvrdi da isti nije uredan poziva podnosioca zahtjeva da zahtjev uredi u roku od pet dana od prijema poziva.
(2) Kada utvrdi da je zahtjev uredan Sektor za poslovne usluge vrši provjeru činjenica o provedenim mjerama prinudne naplate, detaljnoj specifikaciji dugovanja i sankcija.
(3) Provjera činjenica o dugovanju, sankciji ili obavezi po osnovu indirektnih poreza vrši se na dan izdavanja uvjerenja.
(4) Uvjerenje se izdaje u roku od mjesec dana od dana prijema urednog zahtjeva.
DIO TREĆI - PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 16.
(Neriješeni zahtjevi)
Zahtjev za izdavanje uvjerenja o činjenicama o kojima UIO vodi službenu evidenciju koji je zaprimljen a neriješen do dana stupanja na snagu ovog uputstva rješava se u skladu sa ovim uputstvom.
Član 17.
(Prestanak važenja)
Danom stupanja na snagu ovog uputstva prestaje važiti Uputstvo o podnošenju zahtjeva za izdavanje Uvjerenja o izmirenim obavezama po osnovu indirektnih poreza, ostalih prihoda i taksi ("Službeni glasnik BiH", broj 83/19).
Član 18.
(Stupanje na snagu)
Ovo uputstvo stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku BiH".