PRAVILNIK
O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O DIMENZIJAMA, UKUPNOJ MASI I OSOVINSKOM OPTEREĆENJU VOZILA, O UREĐAJIMA I OPREMI KOJU MORAJU IMATI VOZILA I O OSNOVNIM UVJETIMA KOJE MORAJU ISPUNJAVATI UREĐAJI I OPREMA U SAOBRAĆAJU NA CESTAMA
Član 1.
Član 2.
Član 3.
Član 4.
Član 5.
"a) Vozilo na dvije osovine |
|
1) motorno vozilo, osim autobusa, i prikolica; |
18,00 t |
2) motorno vozilo, osim autobusa, sa pogonom na alternativna goriva - najveća dozvoljena ukupna masa iz alineje 1) ove tačke može se povećati za dodatnu masu koju zahtijeva tehnologija primijenjenih alternativnih goriva, a najviše za 1,00 t; |
19,00 t |
3) autobus; |
19,50 t" |
"b) Vozilo na tri osovine |
|
1) motorno vozilo; |
25,00 t |
2) motorno vozilo sa pogonom na alternativna goriva-najveća dozvoljena ukupna masa iz alineje 1) ove tačke može se povećati za dodatnu masu koju zahtijeva tehnologija primijenjenih alternativnih goriva, a najviše za 1,00 t; |
26,00 t |
3) motorno vozilo ako je pogonska osovina opremljena sa udvojenim pneumaticima i vazdušnim oslanjanjem ili drugim oslanjanjem koje se prihvata kao ekvivalentno; ili ako je svaka pogonska osovina opremljena sa udvojenim pneumaticima i pri tome najveće osovinsko opterećenje bilo koje osovine ne prelazi 9,50 t; |
26,00 t |
4) motorno vozilo iz alineje 3) ove tačke sa pogonom na alternativna goriva-najveća dozvoljena ukupna masa iz alineje 3) ove tačke može se povećati za dodatnu masu koju zahtijeva tehnologija primijenjenih alternativnih goriva, a najviše za 1,00 t; |
27,00 t |
5) zglobni autobus; |
28, 00 t |
6) Zglobni autobus sa pogonom na alternativna goriva-najveća dozvoljena ukupna masa iz alineje 5) ove tačke može se povećati za dodatnu masu koju zahtijeva tehnologija primijenjenih alternativnih goriva, a najviše za 1,00 t; |
29,00 t |
7) Prikolica.". |
24,00 t" |
"c) Vozilo na četiri osovine |
|
1) motorno vozilo sa parom duplih osovina, kod kojih je rastojanje između njihovih središta najmanje 4 m; |
32,00 t |
2) motorno vozilo sa najmanje dvije upravljajuće osovine ako je pogonska osovina opremljena sa udvojenim pneumaticima i vazdušnim oslanjanjem ili drugim oslanjanjem koje se prihvata kao ekvivalentno; ili ako je svaka pogonska osovina opremljena sa udvojenim pneumaticima i pri tome najveće osovinsko opterećenje bilo koje osovine ne prelazi 9,50 t; |
32,00 t |
3) nezavisno od odredbi alineja 1) i 2) ove tačke najveća dozvoljena ukupna masa vozila, izražena u tonama (t), ne smije prelaziti petostruku vrijednost rastojanja između osa osovine najbliže prednjem i osovine najbliže zadnjem kraju vozila, izraženog u metrima (m).". |
" |
"d) skup vozila koji sačinjava troosovinski tegljač sa dvoosovinskom ili troosovinskom poluprikolicom kada, u intermodalnim prometnim operacijama, prijevozi jedan ili više kontenjera ili izmjenjivih nadgradnji najveće ukupne dužine 45 stopa.". |
44,00 t |
"e) skup vozila koji sačinjava dvoosovinski tegljač sa troosovinskom poluprikolicom kada, u intermodalnim prometnim operacijama, prijevozi jedan ili više kontejnera ili izmjenjivih nadgradnji najveće ukupne dužine 45 stopa.". |
42,00 t |
Član 6.
Član 7.
Član 8.
Član 9.
Član 10.
Član 11.
Član 12.
Član 13.
Član 14.
Član 15.
Član 16.
"Član 32a).
Član 32b).
Član 32c).
Član 17.
Član 18.
Član 19.
"Član 41a.
Član 20.
Član 21.
Član 22.
Član 23.
"Član 44a.
Član 44b.
Član 24.
Član 25.
Član 26.
Član 27.
Član 28.
Član 29.
Član 30.
"Član 70.
Član 31.
Član 32.
Član 33.
Član 34.
Član 35.
Član 36.
Broj putnika |
Broj vrata za putnike |
||
Klasa I, A |
Klasa II |
Klasa III,B |
|
9-45 |
1 |
1 |
1 |
46-70 |
2 |
1 |
1 |
71-100 |
3 (2 u slučaju autobusa na sprat) |
2 |
1 |
>100 |
4 |
3 |
1 |
Broj putnika |
Najmanji ukupni broj izlaza |
9-16 |
3 |
17-30 |
4 |
31-45 |
5 |
46-60 |
6 |
61-75 |
7 |
76-90 |
8 |
> 90 |
9 |
Član 37.
"Član 145.
Član 38.
Član 39.
Član 40.
Član 41.
Član 42.
KATEGORIJA VOZILA |
RADNO KOČENJE |
POMOĆNO KOČENJE |
||||
Koeficijent kočenja |
Sila aktiviranja |
Koeficijent kočenja |
Sila aktiviranja |
|||
Nožno aktiviranje |
Ručno aktiviranje |
Nožno aktiviranje |
Ručno aktiviranje |
|||
z ³ [%] |
F£[daN] |
F£[daN] |
z ³ [%] |
F£[daN] |
F£[daN] |
|
L1, L2, L6 |
40 (35$$$Odnosi se na vozilo prvi put registrovano u BiH prije 11. aprila 2007. godine.$$$) |
50 |
20 (251) |
20 |
50 |
20 |
L3, L4, L5, L7 |
45 (351) |
50 |
20 (251) |
20 |
50 |
20 |
M1 |
50 |
50 |
- |
20 |
50 |
40 |
M2,M3 |
50 |
70 |
- |
20 |
70 |
60 |
N1, N2, N3 |
45 |
70 |
- |
20 |
70 |
60 |
|
||||||
O1, O2, O3, O4 |
45 |
pk£6,5 bar |
- |
- |
- |
- |
Traktori |
25 |
60 |
40 |
15 |
60 |
40 |
Traktorske prikolice |
25 |
- |
- |
- |
- |
- |
Član 43.
"Član 164.
Član 44.
"Član 165a.
Član 165b.
Član 45.
Član 46.
Broj 02-04-02-2-932/2019
28. marta 2019. godine
Sarajevo
Zamjenik ministra
Saša Dalipagić, s. r.
KLASIFIKACIJA VOZILA
KLASIFIKACIJA VOZILA, TERMINI I DEFINICIJE
1. MOTOCIKLI, TRICIKLI I ČETVEROCIKLI
Kategorija |
Naziv kategorije |
Opći kriteriji za razvrstavanje |
L1e-L7e |
Sva vozila kategorije L |
(1) dužina ≤ 4 000 mm ili ≤ 3 000 mm za vozilo L6e-B ili ≤ 3 700 mm za vozilo L7e-C, i (2) širina ≤ 2 000 mm ili ≤ 1 000 mm za vozilo L1e ili ≤ 1 500 mm za vozilo L6e-B ili L7e-C i (3) visina ≤ 2 500 mm |
Kategorija |
Naziv kategorije |
Opći kriteriji za razvrstavanje |
L1e |
Moped |
(4) dva točka i motorni pogon i (5) radna zapremina motora ≤ 50 cm3, ako je dio konfiguracije pogona vozila motor s unutarnjim sagorijevanjem s vanjskim izvorom paljenja, i (6) najveća konstrukcijski određena brzina vozila ≤ 45 km/h, i (7) najveća trajna nazivna ili neto snaga (1) ≤ 4 000 W, i (8) najveća dozvoljena masa = najveća tehnički dozvoljena masa deklarisana od strane proizvođača ili manja od nje u skladu sa propisima u BiH, i |
Potkategorije |
Naziv potkategorije |
Dodatni kriteriji za razvrstavanje u potkategorije |
L1e-A |
Moped niskih performansi |
(9) bicikli, konstruisani za upotrebu pedala, opremljeni pomoćnim pogonom, čija je glavna namjena pomoći pri pogonu na pedale, i (10) doprinos (izlazna snaga), pomoćnog pogonskog agregata se prekida pri brzini vozila ≤ 25 km/h, i (11) najveća trajna nazivna ili neto snaga (1) ≤ 1 000 W, a u slučaju elektromotora kao pomoćnog pogonskog agregata najveća trajna nazivna snaga > 250 W i ≤ 1 000 W, i (12) bicikl s motorom s tri ili četiri točka, koji ispunjava posebne dodatne kriterije za razvrstavanje u potkategorije od (9) do (11), smatra se tehnički ekvivalentom vozilu L1e-A na dva točka. |
L1e-B |
Moped |
(9) sva druga vozila kategorije L1e, koje nije moguće razvrstati u skladu s kriterijima od (9) do (12) za vozilo L1e-A. |
Kategorija |
Naziv kategorije |
Opći kriteriji za razvrstavanje |
L2e |
Laki tricikl-Moped na tri točka |
(4) tri točka i motorni pogon, i (5) radna zapremina motora ≤ 50 i cm3, ako je dio konfiguracije pogona vozila motor s unutarnjim sagorijevanjem s vanjskim izvorom paljenja, odnosno ≤ 500 cm3 u slučaju motora sa samopaljenjem, i (6) najveća konstrukcijski određena brzina vozila ≤ 45 km/h, i (7) najveća trajna nazivna ili neto snaga (1) ≤ 4 000 W, i (8) masa vozila u voznom stanju ≤ 270 kg, i (9) opremljen najviše sa dva sjedišta, uključujući sjedište vozača, i |
Potkategorije |
Naziv potkategorije |
Dodatni kriteriji za razvrstavanje u potkategorije |
L2e-P |
Putnički laki tricikl-putnički moped na tri točka |
(10) vozilo L2e osim vozila koja ispunjavaju posebne kriterije za razvrstavanje u potkategoriju L2e-U. |
L2e-U |
Teretni laki tricikl-teretni moped na tri točka |
(10) isključivo konstruiran za prijevoz tereta s otvorenom ili zatvorenom, pretežno ravnom i vodoravnom površinom za utovar, koji ispunjava sljedeće kriterije: (a) dužina tovarnog prostora X širina tovarnog prostora ≥ 0,3 X dužina vozilo X širina vozilo ili (b) površina tovarnog prostora, kako je određena gore, koja se upotrebljava za ugradnju mašina i/ili opreme, i (c) sa tovarnim prostorom koji je krutom pregradom odvojeno od prostora za putnike, i (d) površina tovarnog prostora može prenositi najmanju zapremninu koja odgovara kocki sa stranicom od 600 mm. |
Kategorija |
Naziv kategorije |
Opći kriteriji za razvrstavanje |
L3e (2) |
Motocikl |
(4) dva točka i motorni pogon, i (5) najveća dozvoljena masa = najveća tehnički dozvoljena masa deklarisana od strane proizvođača ili manja od nje u skladu sa propisima u BiH, i (6) vozilo na dva točka koje ne može biti razvrstano kao vozilo kategorije L1e. |
Potkategorije |
Naziv potkategorije |
Dodatni kriteriji za razvrstavanje u potkategorije |
L3e-A1 |
Motocikl male snage |
(7) radna zapremina motora ≤ 125 cm3, i (8) najveća trajna nazivna ili neto snaga (1) ≤ 11 kW, i (9) omjer snaga (1)/masa vozila u voznom stanju ≤ 0,1 kW/kg. |
L3e-A2 |
Motocikl srednje snage |
(7) najveća trajna nazivna ili neto snaga (1) ≤ 35 kW, i (8) omjer snaga (1)/masa vozila u voznom stanju ≤ 0,2 kW/kg, i (9) nije izvedeno iz vozila sa motorom snage veće od njegove dvostruke snage (1), i (10) vozilo L3e koje se ne može razvrstati prema dodatnim kriterijima (7), (8) i (9) vozila L3e-A1 za razvrstavanje u potkategorije. |
L3e-A3 |
Motocikl velike snage |
(7) sva druga vozila L3e, koje nije moguće razvrstati u potkategorije L3e-A1 ili L3e-A2. |
Pot-potkategorija |
Naziv pot-potkategorije |
Dodatni kriteriji za razvrstavanje u pot-potkategorije vozila L3e-A1 L3e-A2 ili L3e-A3 |
L3e-AxE (x=1, 2 ili 3) |
Motocikl "Enduro" |
(a) visina sjedišta ≥ 900 mm, i (b) najmanja udaljenost od tla (klirens) ≥ 310 mm, i (c) ukupni omjer prijenosa u najvišem stepenu prijenosa (primarni omjer prijenosa × sekundarni omjer prijenosa u najvišem stepenu prijenosa × konačni prenosni omjer pogona) ≥ 6,0 i (d) masa vozila u voznom stanju uvećana za masu pogonskih baterija (akumulatora), u slučaju električnog ili hibridnog električnog pogona ≤ 140 kg, i (e) nema sjedišta za putnika. |
L3e-AxT (x=1, 2 ili 3) |
Motocikl "Trial" |
(a) visina sjedišta ≤ 700 mm, i (b) najmanja udaljenost od tla (klirens) ≥ 280 mm i (c) kapacitet rezervoara za gorivo ≤ 4 litre, i (d) ukupni omjer prijenosa u najvišem stepenu prijenosa (primarni omjer prijenosa × sekundarni omjer prijenosa u najvišem stepenu prijenosa × konačni prenosni omjer pogona) ≥ 7,5 i (e) masa vozila u voznom stanju ≤ 100 kg i (f) nema sjedišta za putnika. |
Kategorija |
Naziv kategorije |
Opći kriteriji za razvrstavanje |
L4e |
Motocikl sa bočnom prikolicom |
(4) na osnovu vozila, koje ispunjava kriterije za razvrstavanje u kategoriju i potkategorije vozila L3e, i (5) osnovno vozilo na motorni pogon opremljeno jednom bočnom prikolicom, i (6) najviše četiri sjedišta, uključujući sjedišta vozača, i (7) najviše dva sjedišta za putnike u bočnoj prikolici, i (8) najveća dozvoljena masa = najveća tehnički dozvoljena masa deklarisana od strane proizvođača ili manja od nje u skladu sa propisima u BiH. |
Kategorija |
Naziv kategorije |
Opći kriteriji za razvrstavanje |
L5e |
Tricikl |
(4) tri točka i motorni pogon, i (5) masa vozila u voznom stanju ≤ 1 000 kg, i (6) vozilo na tri točka koje ne može biti razvrstano kao vozilo L2e, i |
Potkategorije |
Naziv potkategorije |
Dodatni kriteriji za razvrstavanje u potkategorije |
L5e-A |
Putnički tricikl |
(7) vozilo L5e drukčije od onih koja ispunjavaju posebne kriterije za razvrstavanje za vozilo L5e-B, i (8) s najviše pet sjedišta uključujući sjedište vozača. |
L5e-B |
Teretni tricikl |
(7) konstruisano za prijevoz tereta sa zatvorenim prostorom za smještaj vozača i putnika kome se može pristupiti sa najviše tri strane, i (8) opremljeno najviše sa dva sjedišta uključujući sjedište vozača, i (9) isključivo konstruisano za prijevoz tereta s otvorenom ili zatvorenom, pretežno ravnom i vodoravnom površinom za utovar, koje ispunjava sljedeće kriterije: (a) dužina tovarnog prostora x širina tovarnog prostora ≥ 0,3 x dužina vozilo x širina vozilo, ili (b) površina tovarnog prostora, kako je određena gore, koja se upotrebljava za ugradnju mašina i/ili opreme, i (c) sa tovarnim prostorom koji je krutom pregradom odvojen od prostora za putnike, i (d) površina tovarnog prostora koja može prenositi najmanju zapreminu koja odgovara kocki sa stranicom od 600 mm. |
Kategorija |
Naziv kategorije |
Opći kriteriji za razvrstavanje |
L6e |
Laki četverocikl |
(4) četiri točka i motorni pogon, i (5) najveća konstrukcijski određena brzina vozila ≤ 45 km/h, i (6) masa vozila u voznom stanju ≤ 425 kg, i (7) radna zapremina motora ≤ 50 cm3, ako je motor s unutarnjim sagorijevanjem s vanjskim izvorom paljenja, odnosno ≤ 500 cm3 ako je motor sa samopaljenjem dio pogonskog sistema vozila, i (8) opremljen najviše sa dva sjedišta, uključujući sjedište vozača, i |
Potkategorije |
Naziv potkategorije |
Dodatni kriteriji za razvrstavanje u potkategorije |
L6e-A |
Laki četverocikl |
(9) vozilo L6e koje ne ispunjava posebne zahtjeve za razvrstavanje za vozilo L6e-B, i (10) najveća trajna nazivna ili neto snaga (1) ≤ 4 000 W. |
L6e-B |
Zatvoreni laki četverocikl |
(9) zatvoren prostor za vozača i putnike dostupan s najviše tri strane, i (10) najveća trajna nazivna ili neto snaga (1) ≤ 6 000 W, i |
Pot-potkategorija |
Naziv pot-potkategorije |
Dodatni kriteriji za razvrstavanje u pot-potkategorije osim kriterija za potkategoriju vozila L6e-BU |
L6e-BP |
Putnički zatvoreni laki četverocikl |
(11) vozilo L6e-B uglavnom konstruisano za prijevoz putnika, i (12) vozilo L6e-B drukčije od onih koja ispunjavaju posebne kriterije za razvrstavanje za vozilo L6e-BU. |
L6e-BU |
Teretni zatvoreni laki četverocikl |
(11) isključivo konstruisano za prijevoz tereta s otvorenom ili zatvorenom, pretežno ravnom i vodoravnom površinom za utovar, koje ispunjava sljedeće kriterije: (a) dužina tovarnog prostora x širina tovarnog prostora ≥ 0,3 x dužina vozila x širina vozila ili (b) površina tovarnog prostora, kako je određena gore, koja se upotrebljava za ugradnju mašina i/ili opreme, i (c) tovarni prostor krutom pregradom odvojen od prostora za putnike, i (d) površina tovarnog prostora koja može prenositi najmanju zapreminu koja odgovara kocki sa stranicom od 600 mm. |
Kategorija |
Naziv kategorije |
Opći kriteriji za razvrstavanje |
L7e |
Četverocikl |
(4) četiri točka i motorni pogon, i (5) masa vozila u voznom stanju: (a) ≤ 450 kg, u slučaju vozila namijenjenog za prijevoz putnika, (b) ≤ 600 kg, u slučaju vozila namijenjenog za prijevoz tereta, i (6) vozilo L7e koje ne može biti razvrstano kao vozilo L6e, i |
Potkategorije |
Naziv potkategorije |
Dodatni kriteriji za razvrstavanje u potkategorije |
L7e-A |
Četverocikl |
(7) vozilo L7e koje ne ispunjava posebne zahtjeve za razvrstavanje za vozilo L7e-B ili L7e-C, i (8) vozilo konstruisano samo za prijevoz putnika, i (9) najveća trajna nazivna ili neto snaga (1) ≤ 15 kW, i |
Pot-potkategorije |
Naziv pot-potkategorije |
Dodatni kriteriji za razvrstavanje u pot-potkategoriju |
L7e-A1 |
Četverocikl A1 |
(10) najviše dva sjedišta u obliku sedla (3), uključujući sjedište za vozača, i (11) ručka za upravljanje |
L7e-A2 |
Četverocikl A2 |
(10) vozilo L7e-A koje ne ispunjava posebne zahtjeve za razvrstavanje za vozilo L7e-A1, i (11) najviše dva sjedišta koja nisu u obliku sedla (3) , uključujući sjedište za vozača. |
Potkategorije |
Naziv potkategorije |
Dodatni kriteriji za razvrstavanje u potkategorije |
L7e-B |
Terenski četverocikl |
(7) vozilo L7e koje ne ispunjava posebne zahtjeve za razvrstavanje za vozilo L7e-C, i (8) klirens ≥ 180 mm, i |
Pot-potkategorije |
Naziv pot-potkategorije |
Dodatni kriteriji za razvrstavanje u pot-potkategoriju |
L7e-B1 |
Terenski četverocikl B1 |
(9) najviše dva sjedišta u obliku sedla, uključujući sjedište za vozača, i (10) opremljeno ručkom za upravljanje, i (11) najveća konstrukcijski određena brzina ≤ 90 km/h, i (12) omjer razmaka osovina i klirensa ≤ 6. |
L7e-B2 |
Terenski četverocikl B2 |
(9) vozilo L7e-B, koje se ne može razvrstati u pot-potkategoriju L7e-B1, i (10) najviše tri sjedišta koja nisu u obliku sedla od kojih su dva postavljena uporedno, uključujući sjedište za vozača, i (11) najveća trajna nazivna ili neto snaga (1) ≤ 15 kW, i (12) omjer razmaka osovina i klirensa ≤ 8. |
Potkategorije |
Naziv potkategorije |
Dodatni kriteriji za razvrstavanje u potkategorije |
L7e-C |
Zatvoreni četverocikl |
(7) vozilo L7e koje ne ispunjava posebne zahtjeve za razvrstavanje za vozilo L7e-B, i (8) najveća trajna nazivna ili neto snaga (1) ≤ 15 kW, i (9) najveća konstrukcijski određena brzina ≤ 90 km/h, i (10) zatvoren prostor za vozača i putnike dostupan s najviše tri strane, i |
Pot-potkategorije |
Naziv pot-potkategorije |
Dodatni kriteriji za razvrstavanje u pot-potkategorije osim kriterija za potkategoriju vozila L7e-C |
L7e-CP |
Putnički zatvoreni četverocikl |
(11) vozilo L7e-C koje ne ispunjava posebne zahtjeve za razvrstavanje u pot-potkategorije L7e-CU, i (12) najviše četiri sjedišta koja nemaju oblik sedla, uključujući sjedište za vozača. |
L7e-CU |
Teretni zatvoreni četverocikl |
(11) isključivo konstruisano za prijevoz tereta s otvorenom ili zatvorenom, pretežno ravnom i vodoravnom površinom za utovar, koje ispunjava sljedeće kriterije: a) dužina tovarnog prostora x širina tovarnog prostora ≥ 0,3 x dužina vozila x širina vozila ili b) površina tovarnog prostora, kako je određena gore, koja se upotrebljava za ugradnju mašina i/ili opreme, i c) tovarni prostor krutom pregradom odvojen od prostora za putnike, i d) površina tovarnog prostora koja može prenositi najmanju zapreminu koja odgovara kocki sa stranicom od 600 mm, i (12) najviše dva sjedišta koja nemaju oblik sedla uključujući sjedište za vozača. |
Napomene: (1) Granične vrijednosti za snagu zasnivaju se na najvećoj neprekidnoj nazivnoj snazi za vozila na električni pogon i najvećoj neto snazi za vozila pogonjena motorom s unutarnjim sagorijevanjem. Pod masom se podrazumijeva masa vozila u voznom stanju. Masa vozila u voznom stanju označava masu neopterećenog vozila spremnog za uobičajenu upotrebu i uključuje masu: - tehničkih tečnosti; - standardne opreme; - goriva u rezervoarima napunjenim najmanje do 90% njihovog kapaciteta; o ako se za pogon koristi mješavina gorivo/ulje uključuje se masa mješavine, osim u slučaju gdje su gorivo i ulje smješteni odvojeno kada se uključuje samo masa goriva, o ako se za pogon koristi gasno gorivo (u gasovitoj ili tečnoj fazi), ili komprimovani vazduh može se za masu goriva usvojiti 0 kg; - nadgradnje, kabine, vrata; - stakala, vučnog uređaja, rezervnog točka i alata. Masa vozila u voznom stanju ne uključuje: - masu vozača (75 kg), i putnika (65 kg); - masu uređaja i opreme ugrađene u tovarni prostor (platformu); - masu pogonskih baterija (akumulatora), u slučaju električnih ili hibridnih električnih vozila; - masu sistema za napajanje gasnim gorivom i rezervoara za njegovo skladištenje, u slučaju pogona na jednu, dvije ili više vrsta goriva; - masu rezervoara za skladištenje komprimovanog vazduha, u slučaju pogona komprimovanim vazduhom. (2) Daljnje klasificiranje vozila L3e prema tome je li njegova konstrukcijska brzina vozila manja ili jednaka 130 km/h ili veća od 130 km/h nezavisno je o njegovom daljnjem klasificiranju prema radnom učinku pogona u razrede L3e-A1 (kod kojih vjerovatno nije moguće postići brzinu od 130 km/h), L3e-A2 ili L3e-A3. (3) Sedlo-oblik sjedišta na kojem se sjedi u položaju za "jahanje". |
2. VOZILA ZA PRIJEVOZ PUTNIKA
Kategorija |
Naziv kategorije |
Opći kriteriji za razvrstavanje |
M1 |
Putnički automobil |
vozila namijenjena za prijevoz putnika koja, osim sjedišta vozača, imaju najviše osam sjedišta. |
M2 |
Autobus |
vozila namijenjena za prijevoz putnika koja, osim sjedišta vozača, imaju više od osam sjedišta i čija najveća dozvoljena masa nije veća od 5 tona. |
M3 |
Autobus |
vozila namijenjena za prijevoz putnika koja, osim sjedišta vozača, imaju više od osam sjedišta i čija je najveća dozvoljena masa veća od 5 tona. |
Kategorija |
Naziv potkategorije |
Naziv klase |
Opći kriteriji za razvrstavanje |
M2 i M3 |
Veliki autobusi - vozila koja prijevoze više od 22 putnika ne računajući vozača |
Klasa I |
(gradski autobus), vozilo ima sjedišta i prostor za putnike koji stoje i koji dopušta intenzivno kretanje putnika. |
Klasa II |
(međugradski autobus), vozilo je uglavnom konstruisano za putnike koji sjede, ali ima mogućnost za prijevoz putnika koji stoje u prolazu između sjedišta i/ili u prostoru za stajanje koji ne prelazi širinu prostora dva dupla sjedišta. |
||
Klasa III |
(turistički autobus), vozilo konstruisano isključivo za putnike koji sjede. |
||
Mali autobusi - vozila za prijevoz do 22 putnika ne računajući vozača |
Klasa A |
vozila konstruisana za prijevoz putnika koji stoje, a imaju i sjedišta. |
|
Klasa B |
vozila nisu konstruisana za prijevoz putnika koji stoje. |
3. TERETNA MOTORNA VOZILA
Kategorija |
Naziv kategorije |
Opći kriteriji za razvrstavanje |
N1 |
Teretno vozilo |
vozila namijenjena za prijevoz tereta, čija najveća dozvoljena masa nije veća od 3,5 tona (£ 3,5 tona). |
N2 |
Teretno vozilo |
vozila namijenjena za prijevoz tereta, čija najveća dozvoljena masa prelazi 3,5 tona, ali nije veća od 12 tona (> 3,5 tona i £ 12 tona). |
N3 |
Teretno vozilo |
vozila namijenjena za prijevoz tereta, čija najveća dozvoljena masa prelazi 12 tona (> 12 tona). |
4. PRIKLJUČNA VOZILA
Kategorija |
Naziv kategorije |
Opći kriteriji za razvrstavanje |
O1 |
Priključno vozilo |
priključna vozila čija najveća dozvoljena masa nije veća od 0,75 tona (£ 0,75 tona). |
O2 |
priključna vozila čija najveća dozvoljena masa prelazi 0,75 tona, ali nije veća od 3,5 tona, (> 0,75 tona i £ 3,5 tona). |
|
O3 |
priključna vozila čija najveća dozvoljena masa prelazi 3,5 tona, ali nije veća od 10 tona, (> 3,5 tona i £ 10 tona). |
|
O4 |
priključna vozila čija najveća dozvoljena masa prelazi 10 tona (> 10 tona). |
5. TRAKTORI
5.1. TRAKTORI NA TOČKOVIMA
Kategorija |
Naziv kategorije |
Opći kriteriji za razvrstavanje |
|
T1 |
Traktor na točkovima |
traktori na točkovima, s razmakom točkova na osovini najbližoj vozaču jednakim ili većim od 1150 mm, mase neopterećenog traktora u voznom stanju veće od 600 kg i klirensa koji nije veći od 1000 mm. |
|
T2 |
traktori na točkovima, s razmakom točkova manjim od 1150 mm, mase neopterećenog traktora u voznom stanju veće od 600 kg i klirensa koji nije veći od 600 mm; kad je omjer visine težišta traktora (mjereno od tla), i srednje vrijednosti razmaka točkova svake osovine veći od 0,90, najveća konstrukcijska brzina je ograničena na 30 km/h. |
||
T3 |
traktori na točkovima s masom neopterećenog traktora u voznom stanju koja nije veća od 600 kg. |
||
T4 |
traktori na točkovima s posebnom namjenom: |
||
T4.1 |
kategorija T4.1 (traktori s velikim klirensom), obuhvata traktore konstruisane za rad s visoko naraslim kulturama kao što su biljke vinove loze. Oni imaju uzdignutu šasiju ili dio šasije što im omogućava kretanje prema naprijed uporedno s biljnim usjevom s lijevim i desnim točkovima sa svake strane jednog ili više redova usjeva. Namijenjeni su za uređaje i opremu za prenošenje ili obradu koji se mogu pričvrstiti sprijeda, između osovina, pozadi ili na platformu. Kada je traktor u radnom položaju, klirens okomito na red s usjevima je veći od 1000 mm. Ako je omjer visine težišta traktora mjereno od tla, pri upotrebi uobičajenih guma, i srednje vrijednosti razmaka točkova svake osovine veći od 0,90, najveća konstrukcijska brzina ne smije premašiti 30 km/h. |
||
T4.2 |
kategorija T4.2 (vrlo široki traktori), obuhvata traktore za koje su karakteristične široke dimenzije i prvenstveno su namijenjeni za obrađivanje velikih poljoprivrednih površina. |
||
T4.3 |
kategorija T4.3 (traktori s malim klirensom), obuhvata traktore s pogonom na četiri točka čija je priključna oprema namijenjena za upotrebu u poljoprivredi ili šumarstvu i koji su značajni po nosećem okviru, i opremljeni s jednim ili više (izlaznih), priključnih pogonskih vratila, čija najveća dozvoljena masa nije veća od 10 tona, kod kojih je omjer te mase i najveće mase neopterećenog vozila u voznom stanju manji od 2,5, i imaju težište, izmjereno od tla pri upotrebi uobičajenih guma, na visini manjoj od 850 mm. |
5.2. TRAKTORI NA GUSJENICAMA
6. PRIKLJUČNA VOZILA ZA TRAKTORE (TRAKTORSKE PRIKOLICE)
Kategorija |
Naziv kategorije |
Opći kriteriji za razvrstavanje |
R1 |
Priključno vozilo za traktore (traktorske prikolice) |
priključna vozila za traktore kod kojih zbir najvećih dozvoljenih osovinskih opterećenja ne prelazi 1,5 tona. |
R2 |
priključna vozila za traktore kod kojih zbir najvećih dozvoljenih osovinskih opterećenja prelazi 1,5 tona, ali nije veći od 3,5 tona. |
|
R3 |
priključna vozila za traktore kod kojih zbir najvećih dozvoljenih osovinskih opterećenja prelazi 3,5 tona, ali nije veći od 21 tonu . |
|
R4 |
priključna vozila za traktore kod kojih zbir najvećih dozvoljenih osovinskih opterećenja prelazi 21 tonu. |
7. PRIKLJUČNA VUČENA OPREMA (ZA TRAKTORE)
Kategorija |
Naziv kategorije |
Opći kriteriji za razvrstavanje |
S1 |
Priključna vučena oprema (za traktore) |
priključna vučena oprema kod koje zbir najvećih dozvoljenih osovinskih opterećenja ne prelazi 3,5 tona. |
S2 |
priključna vučena oprema kod koje zbir najvećih dozvoljenih osovinskih opterećenja prelazi 3,5 tona. |
8. TERENSKA VOZILA (DODATNO RAZVRSTAVANJE VOZILA)
Kriteriji za razvrstavanje vozila u potkategoriju terenskih vozila
9. VOZILA SPECIJALNE (POSEBNE) NAMJENE
Naziv specijalnog vozila |
Kodna oznaka specijalnog vozila |
Definicija specijalnog vozila |
Motorno vozilo za stanovanje |
SA |
Vozilo kategorije M s prostorom za stanovanje koje sadrži najmanje sljedeću opremu: (a) sto i sjedišta; (b) opremu prilagođenu za spavanje koja može biti izvedena korišćenjem sjedišta; (c) kuhinjsku opremu; (d) opremu za smještaj prtljaga. Ova oprema mora biti čvrsto pričvršćena u prostoru za stanovanje. Međutim, sto može biti izveden tako da je jednostavno uklonjiv. |
Blindirano vozlio |
SB |
Vozilo namijenjeno zaštiti putnika i/ili tereta koji se prijevoze, opremljeno oplatom neprobojnom za metke. |
Vozilo hitne pomoći |
SC |
Vozilo kategorije M, namijenjeno za prijevoz bolesnih ili povrijeđenih osoba i koje je posebno opremljeno za tu namjenu. |
Pogrebno vozilo |
SD |
Vozilo kategorije M namijenjeno za prijevoz posmrtnih ostataka i koje je posebno opremljeno za tu namjenu. |
Vozilo prilagođeno za invalidska kolica |
SH |
Vozilo kategorije M1 proizvedeno ili posebno prepravljeno za smještaj jedne ili više osoba u invalidskim kolicima pri prijevozu cestom. |
Kamp prikolica |
SE |
Vozilo kategorije O prema definiciji u tački 3.2.1.3. standarda ISO 3833:1977. |
Auto dizalica |
SF |
Vozilo kategorije N3 koje nije opremljeno za prijevoz tereta, opremljeno dizalicom čiji je moment dizanja jednak ili veći od 400 kNm. |
Ostala vozila posebne namjene |
SG |
Vozilo posebne namjene koje nije obuhvaćeno niti jednom definicijom iz ovog odjeljka. |
Potporna kolica |
SJ |
Vozilo kategorije O opremljeno sedlom za oslanjanje poluprikolice tako da istu pretvara u prikolicu. |
Priključno vozilo za vangabaritne terete |
SK |
Vozilo kategorije O4 namijenjeno za prijevoz nedjeljivih tereta koji zbog njihovih dimenzija podliježu ograničenjima u pogledu učestvovanja u saobraćaju na putevima. Pod ovim nazivom su obuhvaćene i hidraulične modularne prikolice bez obzira na broj modula. |
Motorno vozilo za vangabaritne terete |
SL |
tegljač ili vučno vozilo kategorije N3 koje zadovoljava sljedeće uvjete: (a) ima više od dvije osovine i barem polovina osovina (u slučaju vozila s tri osovine dvije od tri, a u slučaju vozila s pet osovina tri od pet ), koje su konstruisane da budu pogonjene istovremeno, bez obzira na to može li se jedna pogonska osovina isključiti; (b) konstruisano je za vuču i guranje priključnog vozila kategorije O4 za prijevoz vangabaritnog tereta; (c) ima motor snage minimalno 350 kW, i (d) može biti opremljeno dodatnom prednjom vučnom spojnicom za teške vučne mase. |
Motorno vozilo za izmjenljivu opremu |
SM |
terensko vozilo kategorije N (kako je definirano u tački 10.), koje je konstruisano i proizvedeno za vuču, guranje, prenos i stavljanje u pokret određene izmjenljive opreme, (a) koje ima najmanje dvije površine na koje se oprema može ugraditi; (b) koje ima standardizovana, mehanička, hidraulička i/ili električna sučelja (priključka) (npr. izvodi za pogon izmjenljive opreme), za napajanje i stavljanje u pokret navedene opreme; i (c) koje je usklađeno sa definicijom standarda ISO 3833-1977, tačka 3.1.4. (specijalno vozilo). Ukoliko vozilo sadržava pomoćnu platformu za utovar, njezina dužina ne smije prelaziti: (a) 1,4 puta razmaka prednjih ili zadnjih točkova (trag) vozila, ovisno o tome koji je razmak veći u slučaju vozila s dvije osovine; ili (b) 2,0 puta razmaka prednjih ili zadnjih točkova (trag) vozila, ovisno o tome koji je razmak veći u slučaju vozila s dvije osovine. |
10. TERENSKA VOZILA SPECIJALNE NAMJENE
11. RADNE MAŠINE
Dodatak 1.
OBLICI KAROSERIJA (TIPOVI NADGRADNJE) VOZILA I OBJAŠNJENJE (DEFINICIJE)
1. Vozila koja pripadaju kategoriji M1 i M1G
Kodna oznaka |
Naziv |
Definicije |
AA |
Limuzina |
Vozilo određeno u nazivu 3.1.1.1. norme ISO 3833:1977, koje je opremljeno najmanje s četiri bočna prozora. |
Limuzina kabriolet |
Standard BAS ISO 3833:2003, definicija broj 3.1.1.2. Zatvoreni putnički automobil, sa mogućnošću pomjeranja dijela krova nazad, sa 4 ili više sjedišta u najmanje dva reda, sa 2 ili 4 bočnih vrata i sa 4 ili više bočnih prozora. |
|
Produžena limuzina (produženi sedan) |
Standard BAS ISO 3833:2003, definicija broj 3.1.1.3. Zatvoreni putnički automobil sa 4 ili više sjedišta u najmanje dva reda, sa 4 ili 6 bočnih vrata i sa 6 ili više bočnih prozora. Iza prednjeg reda sjedišta može biti izvedena pregrada. Sjedišta ispred zadnjeg reda sjedišta mogu biti izvedena na preklapanje. |
|
AB |
Limuzina s (podiznim) zadnjim vratima |
Limuzina prema definiciji u 1.1. sa zadnjim (petim) vratima na zadnjem kraju vozila. |
AC |
Karavan |
Vozilo određeno u nazivu 3.1.1.4. norme ISO 3833:1977, koje je opremljeno najmanje s četiri bočna prozora.
|
AD |
Kupe |
Vozilo definirano u nazivu br. 3.1.1.5. norme ISO 3833:1977.
|
AE |
Kabriolet |
Vozilo definisano u nazivu br. 3.1.1.6. norme ISO 3833:1977. Kabriolet može biti i bez vrata. |
AF |
Višenamjensko vozilo |
Vozilo, osim vozila AG i vozila navedenih pod AA do AE predviđenih za prijevoz osoba i njihove prtljage ili ponekad tereta, u jednom prostoru.
|
AG |
Putnički pick-up |
Vozilo u nazivu br. 3.1.1.4.1. norme ISO 3833:1977. Međutim, prostor za prtljagu mora biti potpuno odvojen od prostora za putnike. Osim toga, nije potrebno da referentna tačka položaja vozačkog sjedišta bude najmanje 750 mm iznad površine oslanjanja vozila. |
2. Vozila koja pripadaju kategoriji M2, M3, i M2G, M3G
Kodna oznaka |
Naziv |
Definicije |
CA |
Jedan nivo |
Vozilo u kojem su prostori predviđeni za putnike raspoređeni na jednom nivou ili tako da ne predstavljaju dva nivoa koji leže jedan iznad drugog. |
CB |
Dva nivoa |
Vozilo u kojem su prostori za putnike, najmanje u jednom dijelu, raspoređeni na dva nivoa, jedan iznad drugog, a prostori za putnike koji stoje nisu predviđeni na gornjem nivou (spratu); |
CC |
Zglobni, jedan nivo |
Vozilo koje se sastoji od dva ili više krutih dijelova koji se mogu zakretati jedan u odnosu na drugi; prostori za putnike u svakom dijelu povezani su tako da se putnici mogu slobodno kretati između njih; kruti dijelovi su stalno spojeni tako da se mogu rastaviti samo pomoću naprava koje se uobičajeno mogu naći samo u radionici. Zglobni autobusi sastavljeni od dva ili više zglobno povezana nerazdvojiva dijela smatraju se jednim vozilom. |
CD |
Zglobni, dva nivoa |
Vozilo koje se sastoji od dva ili više krutih dijelova koji se mogu zakretati jedan u odnosu na drugi; prostori za putnike u svakom dijelu povezani su najmanje na jednom nivou tako da se putnici mogu slobodno kretati između njih; kruti dijelovi su trajno spojeni tako da se mogu rastaviti samo pomoću naprava koje se uobičajeno mogu naći samo u radionici. |
CE |
Niskopodni, jedan nivo |
Vozilo razreda I., II. ili A. kod kojeg je najmanje 35% prostora koji je raspoloživ za putnike koji stoje (ili prednjeg dijela vozila kod zglobnih vozila, ili u njegovome donjem dijelu kod spratnih vozila) bez stepenica i dostupan je kroz najmanje jedna vrata za putnike. |
CF |
Niskopodni, dva nivoa |
Vozilo razreda I., II. ili A. kod kojeg je najmanje 35% prostora koji je raspoloživ za putnike koji stoje (ili prednjeg dijela vozila kod zglobnih vozila, ili u njegovome donjem dijelu kod spratnih vozila) bez stepenica i dostupan je kroz najmanje jedna vrata za putnike. |
CG |
Zglobni niskopodni, jedan nivo |
Vozilo koje udružuje tehničke karakteristike CC i CE vozila. |
CH |
Zglobni niskopodni, dva nivoa |
Vozilo koje udružuje tehničke karakteristike CD i CF vozila. |
CI |
Jedan nivo sa otvorenim krovom |
Vozilo oblika karoserije CA. |
CJ |
Dva nivoa sa otvorenim krovom |
Vozilo oblika karoserije CB sa dijelom krova ili bez krova nad njegovim gornjim nivoom. |
CX |
Šasija autobusa |
Nekompletno vozilo sa okvirom, pogonom i osovinama namjenjeno da bude kompletirano karoserijom. |
3. Vozila koja pripadaju kategoriji N1, N2, N3, i N1G, N2G, N3G
Kodna oznaka |
Naziv |
Definicije |
BA |
Kamion |
Vozilo koje je konstruisano i namijenjeno isključivo ili uglavnom za prijevoz tereta. |
BB |
Furgon |
Kamion kod koga su prostor za vozača i tovarni prostor u istoj cjelini. |
BC |
Tegljač (sa sedlom) |
Vučno vozilo koje je oblikovano i proizvedeno isključivo ili uglavnom za vuču poluprikolica. |
BD |
Tegljač (sa kukom) |
Vučno vozilo koje je oblikovano i proizvedeno isključivo ili uglavnom za vuču priključnih vozila osim poluprikolica. |
BE |
Pikap * |
Vozilo najveće dozvoljene ukupne mase koja ne prelazi 3 500 kg u kojem sjedeća mjesta i prostor za teret nisu u jedinstvenom prostoru. |
BX |
Šasija teretnog vozila |
Nepotpuno vozilo koje ima kabinu (potpunu ili nepotpunu), uzdužne nosače šasije, pogonski sklop i osovine, a koje je predviđeno za kompletiranje s nadogradnjom i prilagođeno potrebama prijevoznika. |
4. Vozila kategorije O
Kodna oznaka |
Naziv |
Definicije |
DA |
Poluprikolica |
Priključno vozilo koje je konstruisano i namijenjeno za priključivanje na tegljač (sa sedlom), ili na potporna kolica, pri čemu prenosi značajno vertikalno opterećenje na vučno vozilo ili na potporna kolica. Vučna spojnica koja se upotrebljava za skup vozila sastoji se od kraljevog čepa (king pin-vučni svornjak), i sedla. |
DB |
Prikolica sa rudom |
Priključno vozilo na najmanje dvije osovine, od kojih je barem jedna upravljana osovina: (a) opremljena vučnom napravom koja se može zakretati vertikalno (u odnosu na prikolicu); i (b) koja prenosi manje od 100 daN vertikalnog statičkog opterećenja na vučno vozilo. |
DC |
Prikolica sa središnjom osovinom |
Priključno vozilo čija je (su) osovina (osovine) postavljena (postavljene) blizu težišta vozila (kada je podjednako opterećena), tako da se samo statičko opterećenje koje ne prelazi 10% onoga koje odgovara najvećoj dozvoljenoj masi prikolice ili opterećenje od 1 000 daN (koje je manje), prenosi na vučno vozilo. |
DE |
Prikolica s krutom rudom |
Priključno vozilo s jednom osovinom ili grupom osovina opremljena rudom koje, zbog njezine konstrukcije, prenosi na vučno vozilo statičko opterećenje koje ne prelazi 4 000 daN i koje ne potpada pod definiciju prikolice sa središnjom osovinom. Vučna spojnica koja se upotrebljava za skup vozila ne sastoji se od kraljevog čepa i sedla. |
5. Oblik karoserija radnih mašina
Kategorija vozila |
Oblik karoserije |
Objašnjenje (definicija) |
RADNA MAŠINA |
Rovokopač |
Samohodna radna mašina na gusjenicama ili točkovima kojim upravlja vozač ili radnik koji ga slijedi pješice. S prednje ili zadnje strane ima bagerski spoj i priključak, prvenstveno namijenjen neprekidnom iskopu rovova uz pomoć istovremenog pokretanja radne mašine. |
Utovarivač |
Samohodna radna mašina na točkovima ili gusjenicama koji s prednje strane ima ugrađenu strukturu s utovarnom kašikom, koji tovari ili kopa kretanjem radne mašine unaprijed te podiže, prenosi i istovara materijal. |
|
Bager |
Samohodna radna mašina na gusjenicama ili točkovima čija se gornja struktura može okretati u punom krugu te koji iskopava, podiže i istovara materijal kašikom pričvršćenom na krak i ruku ili teleskopski krak, dok šasija ili vozno postolje ostaju nepokretni tokom svih ciklusa mašinskog rada. |
|
Buldožer |
Samohodna radna mašina na točkovima ili gusjenicama za vuču ili guranje pomoću ugrađene opreme. |
|
Greder |
Samohodna radna mašina na točkkovima sa podesivim nožem smještenim između prednje i zadnje osovine, koji reže, prenosi i razastire materijal obično u svrhu izravnavanja . |
|
Skrejper |
Radna mašina koja se koristi za struganje i uklanjanje površinskog materijala. |
|
Viljuškar |
Viljuškar na točkovima s motorom s unutarnjim sagorijevanjem, protutegovima i opremom za dizanje (toranj, teleskopska ili artikulirana ruka). To su: - teški terenski viljuškari (viljuškari na kotačima s protuutezima prvenstveno namijenjeni radu na neuređenom, prirodnom i neprohodnom terenu npr. gradilišta), - ostali viljuškari s protutegovima, osim onih koji su posebno izgrađeni za rukovanje kontejnerima. |
|
Valjak |
Radna mašina koja zbija materijal, npr. kamenu sitnež, zemljane ili asfaltne zastore, valjanjem, nabijanjem ili vibracijama radnog alata. Može biti na vlastiti pogon, vučeni, s operatorom koji hoda iza njega ili u obliku dodatka na noseću radnu mašinu. |
|
Motokultivator sa prikolicom |
Vozilo na motorni pogon s jednom ili dvije osovine i pogonskim motorom do 12 kW, konstruisano da vuče, potiskuje ili nosi oruđa za razne poljoprivredne radove. |
|
Samohodna mješalica za beton |
Radna mašina za pripremu betona ili maltera bez obzira na način utovara, miješanja i istovara. Radnom mašinom se može upravljati s povremenim prekidima ili stalno. |
|
Čistač ulica |
Stroj za metenje i sakupljanje pometenog smeća, s opremom koja mete otpatke prema otvoru za usisavanje i koja potom pneumatski brzim strujanjem vazduha ili mehaničkim sistemom kupljenja prenosi otpatke do zbirnog lijevka. Uređaji za metenje i sakupljanje mogu se nalaziti na posebnoj kamionskoj šasiji ili biti ugrađeni na vlastitu šasiju. Oprema može biti pričvršćena ili rastavljiva kao u slučaju zamjenjive karoserije. |
|
Samohodna dizalica |
Dizalica s krakom na vlastiti pogon koja se pokreće, s ili bez tereta, bez potrebe za utvrđenom stazom i čija je stabilnost osigurana težinom. Kreće se na gumama, gusjenicama ili drugim sustavima pokretanja. U nepokretnom položaju može se poduprijeti osloncima ili drugim dodacima koji povećavaju njenu stabilnost. Nadgradnja pokretne dizalice može se okretati u punom krugu, djelimično ili je nepomična. Obično je opremljena s jednim ili više dizala i/ili hidrauličnim cilindrima za podizanje i spuštanje kraka i tereta. Krak pokretne dizalice može biti teleskopski, artikulirani, rešetkasti ili njihova kombinacija, a oblikovan je tako da se može brzo spustiti. Teretom obješenim na krak upravlja se pomoću sklopa s ugrađenom kukom ili ostalih dodataka za utovar i dizanje u posebne svrhe. |
|
Bušilica |
Stroj za bušenje rupa na gradilištima: - udarnim bušenjem, - kružnim bušenjem, - kružno udarnim bušenjem. Tokom bušenja bušilice su nepokretne. Mogu se samostalno kretati od jednog radnog mjesta na drugo. |
|
Kombajn |
Radna mašina namijenjena za žetvu raznih žitarica, koja radne operacije žetve, vršidbe i vijanja žita obavlja u jednom procesu. |
|
Glodalica asfalta |
Pokretna radna mašina za uklanjanje materijala sa kolovoznog zastora cestovnih saobraćajnica upotrebljavajući motorni cilindar, na čijoj su površini ugrađeni alati za struganje; tokom struganja valjci rotiraju i stružu kolovozni zastor. |
|
Finišer za ceste |
Pokretna radna mašina koja se upotrebljava pri izgradnji cesta za izvedbu površinskih slojeva od građevinskog materijala kao što je bitumenska mješavina, beton i šljunak. Finišeri mogu imati ravnalicu za zbijanje. |
|
Ostalo |
Radne mašine koje nisu obuhvaćene gore navedenim popisom. |
6. Brojevi za dopunjavanje kodnih oznaka koje se upotrebljavaju za različite vrste nadgradnja
Brojčana oznaka |
Opis nadgradnje |
01 |
Platforma |
02 |
Otvorena nadgradnja; ili Otvorena nadgradnja sa utovarnom platformom; ili Otvorena nadgradnja sa dizalicom; ili Otvorena nadgradnja sa dizalicom i utovarnom platformom; |
03 |
Zatvorena nadgradnja; ili Zatvorena nadgradnja sa utovarnom platformom; |
04 |
Klimatizirana nadgradnja sa izoliranim zidovima i opremom za održavanje unutrašnje temperature; ili Klimatizirana nadgradnja sa izoliranim zidovima i opremom za održavanje unutrašnje temperature sa utovarnom platformom |
05 |
Klimatizirana nadgradnja sa izoliranim zidovima bez opreme za održavanje unutrašnje temperature |
06 |
S bočnom ceradom |
07 |
Izmjenjljiva nadgradnja |
08 |
Nosač kontejnera |
09 |
Sa dizalicom s kukom |
10 |
Kiper; ili Kiper sa dizalicom; |
11 |
Cisterna |
12 |
Cisterna za prijevoz opasnih materija |
13 |
Za prijevoz životinja |
14 |
Za prijevoz vozila |
15 |
Mješalicaza beton |
16 |
Pumpa za beton |
17 |
Za prijevoz trupaca; ili Za prijevoz trupaca sa dizalicom |
18 |
Za skupljanje i odvoz otpada |
19 |
Za čišćenje ulica i odvoda i pranje ulica |
20 |
Kompresor |
21 |
Za prijevoz čamaca |
22 |
Za prijevoz jedrilica |
23 |
Pokretna prodavnica ili izlog |
24 |
Za prijevoz neispravnih vozila |
25 |
Ljestve |
26 |
Dizalica (osim auto dizalice iz vozila specijalne namjene u tački 9.2.5.) |
27 |
Dizalica platforma |
28 |
Bušilica |
29 |
Niskopodno priključno vozilo (labudica) |
30 |
Za prijevoz stakla |
31 |
Vatrogasno |
... |
|
99 |
Nadgradnja koja nije obuhvaćena popisom tačkama 1-31. Za prijevoz pčela; Elektro-agregatom; Za čišćenje snijega; Za odvoz fekalija; Za komunalne usluge; Radionica; Kino projektor; Za fluorografisanje; Bife; Za zabavu; RTV; Telekomunikacijsko; Ambulanta; Biblioteka; Damper; Tegljač sa sedlom i dizalicom; Mješalica sa pumpom za beton; Ostalo; Priključno za prijevoz putnika; ...) |
7. Vozila kategorije T i C
Traktori sa točkovima:
Kategorija vozila |
Oblik karoserije |
Objašnjenje (definicija) |
T1-Traktor |
Sa kabinom |
- |
Bez kabine |
- |
|
T2-Traktor |
Sa kabinom |
- |
Bez kabine |
- |
|
T3-Traktor |
Sa kabinom |
- |
Bez kabine |
- |
|
T4-Traktor |
Sa kabinom |
- |
Bez kabine |
- |
|
T5-Traktor |
Sa kabinom |
- |
Bez kabine |
- |
Traktori sa gusjenicama:
Kategorija vozila |
Oblik karoserije |
Objašnjenje (definicija) |
C1-Traktor |
Sa kabinom |
- |
Bez kabine |
- |
|
C2-Traktor |
Sa kabinom |
- |
Bez kabine |
- |
|
C3-Traktor |
Sa kabinom |
- |
Bez kabine |
- |
|
C4-Traktor |
Sa kabinom |
- |
Bez kabine |
- |
Dodatak 2.
NAMJENA VOZILA
Dodatak 3.
Kriteriji za razvrstavanje vozila u kategoriju N
Dodatak 4.
Postupak za provjeravanje može li se vozilo kategorizirati kao terensko vozilo
2. Mjerenje uglova prednjeg i zadnjeg prepusta i ugla kosine
3. Mjerenje klirensa
SLIKA 1
SLIKA 2
2014 © JP NIO Službeni list Bosne i Hercegovine. Sva Prava Pridržana.